Принцип такий: потужні різці щита проривають ґрунт, який подається на конвеєр, звідки він пересипається у вагонетки та вивозиться. За цією технологією будують і сьогодні. Середня швидкість щита – 250 – 300 м на місяць.22 Aug 2013

Щит привозять на будмайданчик частинами і збирають вже на місці в спеціальному котловані, який будівельники називають монтажною камерою. Її розмір не менший за футбольне поле — 60 на 70 метрів. Вона буде початком нового тунелю. Машина закінчить свій шлях у такій камері, але з іншою назвою — демонтажна.

Для будівництва тунелів метрополітену застосовуються спеціальні тунелепрохідницькі механізовані комплекси (ТПМК). Діаметр такої машини складає 6 метрів, а довжина може сягати 100 метрів! Швидкість проходки становить 10 метрів на добу, проходка 300 метрів на місяць вважається нормальною для будівництва тунелю.

Чому нові тунелі змінили форму на квадратну, дізнався кореспондент «Вечірки». Тунелі на лініях перших черг, наприклад на Сокольницькій чи Замоскворецькій, мають форму кола. Вона була обрана невипадково – лінії будувалися так званим закритим способом і прокладалися на пристойній глибині.